Gyakorlatilag appról appra éljük az életünket. Több milliárd ember igényeit nem könnyű kielégíteni, folyamatos a kereslet az újabb és újabb applikációk iránt. Legyen szó szórakoztató vagy hasznos alkalmazásokról.
Hatalmas igény van webfejlesztőkre! Több százezres, kis tapasztalat után milliós fizetések várnak. Arról nem is beszélve, ha esetleg saját ötlet megvalósításába fogsz.
Tiéd a terep. Bármit meg tudsz alkotni. Ma már szinte semminek nincsen technikai akadálya. Bármit le tudsz majd fejleszteni.
A legtöbb munkahelyre minden munkanap be kell járni. App fejlesztőként viszont rettentő sok lehetőség közül választhatsz. Dolgozhatsz szabadúszóként bárhonnan a világban. Home office lehetősége is adott, persze ha irodai munkára vágysz arra is lesz rengeteg lehetőség.
Az Android alkalmazások kinézetét és a program felépítését XML általános célú leíró nyelvvel írjuk le. A lényeg a kinézet, így mindent be lehet állítani a legapróbb részletekig. Ugyanakkor a fejlesztők munkájának megkönnyítése érdekében, az Android Studioban használt vizuális szerkesztő segítségével azok is el tudják kezdeni a fejlesztést, akik még nem ismerik az XML nyelvet. A tanfolyam során mindkét felülettel megismerkedünk majd, hogy a végére mindenki profinak mondhassa magát. Az alkalmazás működéséért a háttérben futó Java vagy Kotlin programok felelnek. Ebben a tanfolyamban a Kotlin programnyelvre fogunk fókuszálni, ami az Android fejlesztés legújabb, hivatalosan ajánlott nyelve.
Kezdetekben csak Java kódot tudott futtatni az Android, így ennek a hagyománynak köszönhetően még a mai napig széles körben elterjedt. Ezzel szemben a Kotlin egy új, 2017-ben bevezetett programnyelv, amire már nagy szükség volt az Android világában. A Kotlin egyszerűbb nyelvezetet és rövidebb kifejezéseket használ, ami nagyban megkönnyítette a fejlesztők munkáját. Egyik kihívás azonban, hogy a Kotlin még újdonságnak számít, így kevesebb a hozzá kapcsolódó oktatóanyag. Ebben szeretnénk segíteni ezzel a tanfolyammal.
Bárkinek, aki karriert szeretne építeni vagy új irányba szeretné terelni a pályafutását. Nem kell programozónak lenni, természetesen előny, ha már van tapasztalat, de nem szükséges, hiszen egyszerűen elmagyarázunk mindent, megtanítjuk az alapokat.
Bármikor és bárhonnan! A tanfolyam online történik és az anyag örökre veled marad. Tanulj akkor, amikor szeretnél! Egy online tanfolyamról nem lehet elkésni, ha lemaradsz egy héttel, akkor bőven van időd bepótolni, nem rohan előre a kurzus.
A tanfolyam 20 hétre van lebontva, mindig hétről hétre lesz elérhető az új anyag.
Egy hét általában 2 leckét tartalmaz, videóval, kóddal és kiegészítő anyaggal.
Minden lecke egy kapcsolódó feladattal zárul, amihez segítség és persze megoldás is járul.
Első heti anyag ingyenes, úgyhogy gyors regisztráció után meg is tudod nézni a virtuális tantermet.
A tanfolyamot 4 nagy részre osztottuk, amelyek egymástól jól elkülöníthetőek. Többségében a videók alig vagy egyáltalán nem függnek egymástól, csak lazán kapcsolódnak, így önmagukban is könnyedén megérthetők. Ennek a nagy előnye, hogy bármikor visszanézhető egy-egy elem, és nem szükséges hozzá a teljes projekt előismerete.
Az első 5 hétben az Android alapjaival fogunk megismerkedni. Itt megtanuljuk használni a hivatalos fejlesztőkörnyezetet, az Android Studio-t, és segítünk eligazodni az elsőre bonyolultnak tűnő fájlrendszerben. Mindezt úgy, hogy az abszolút kezdő programozók is egyszerűen követni tudják. Az 5. hét végére már el is tudunk készíteni egy egyszerű, de teljes értékű appot, gombokkal, szövegdobozokkal és képekkel.
Ezt követően belemegyünk a részletekbe és megismerkedünk a bonyolultabb vizuális elemekkel. Ezek közé tartoznak például a Layout típusok, a Widgetek, a görgethető oldalak és az oldalsó kinyitható menü is. Átbeszéljük, hogy ezeknek milyen tulajdonságait lehet beállítani, illetve hogy hogyan kell a programkódból kezelni őket.
A kurzus harmadik része az animációkról fog szólni. Ezek elengedhetetlen részei egy professzionális alkalmazásnak, ami segít, hogy egy app jól kezelhető legyen és kitűnjön a tömegből. Ezen a téren rengeteget fejlődött az Android, így sok újdonság is előkerül majd. A végére egy saját Flappy Bird alkalmazást is készítünk.
A tanfolyam utolsó szakaszában a működéshez sokszor elengedhetetlen adatbázisokkal fogunk megismerkedni, azon belül a FireBase rendszerével. Itt megnézzük, hogy hogyan tudunk egy egyszerű adatbázist létrehozni és biztonságosan használni. Végül természetesen az elkészült alkalmazást feltöltjük Google Playre is.
Nem szükséges sem komolyabb számítógép, sem Androidos készülék a fejlesztéshez. A számítógépen több operációs rendszer is támogatott, az Android Studio fut Windows (64-bites Windows 7, 8, vagy 10), Mac (min. 10.10 Yosemite), Linux és Chrome OS alatt is. Szükséges ehhez 4GB RAM és 4GB tárhely, ami nagyjából minden számítógépben megtalálható. A teszteléshez nem kell fizikailag Android készülék sem, a számítógépen lehet tesztelni a programot egy virtuális telefonon.
Üdv! Adorján Dániel vagyok, Android fejlesztő, villamosmérnök. Nemrég diplomáztam (MSc) az angliai University of Durham hallgatójaként. Jelenleg egy cambridge-i mérnöki tanácsadó cégnél dolgozom.
A munkámhoz is szorosan kapcsolódik a szoftverfejlesztés, de szabadidőmben is sokat foglalkozok programozással, mert kifejezetten élvezem. Ennek köszönhetően az Android mellett számos más programnyelvet is rutinosan használok már, mint például C/C++, C# vagy Python.
A legtöbb programnyelvet saját magamtól tanultam meg, de a kezdetekben mindig volt mellettem aki segített. Ezt a segítséget szeretném most megadni a kurzus folyamán.
Amikor 7 évvel ezelőtt elkezdtem az Android programozást, akkor még egyetlen opcióként Java-ban írtam az appokat. Azóta az Android világa rengeteget változott, fejlődött. A tanfolyam is ezekre a legújabb technológiákra fókuszál.
Bárkinek, aki karriert szeretne építeni vagy új irányba szeretné terelni a pályafutását. Nem kell programozónak lenni, természetesen előny, ha már van tapasztalat, de nem szükséges, hiszen egyszerűen elmagyarázunk mindent, megtanítjuk az alapokat.
Bármikor és bárhonnan! A tanfolyam online történik és az anyag örökre veled marad. Tanulj akkor, amikor szeretnél! Egy online tanfolyamról nem lehet elkésni, ha lemaradsz egy héttel, akkor bőven van időd bepótolni, nem rohan előre a kurzus.
A tanfolyam 20 hétre van lebontva, mindig hétről hétre lesz elérhető az új anyag.
Egy hét általában 2 leckét tartalmaz, videóval, kóddal és kiegészítő anyaggal.
Minden lecke egy kapcsolódó feladattal zárul, amihez segítség és persze megoldás is járul.
Első heti anyag ingyenes, úgyhogy gyors regisztráció után meg is tudod nézni a virtuális tantermet.
Nem szükséges sem komolyabb számítógép, sem Androidos készülék a fejlesztéshez. A számítógépen több operációs rendszer is támogatott, az Android Studio fut Windows (64-bites Windows 7, 8, vagy 10), Mac (min. 10.10 Yosemite), Linux és Chrome OS alatt is. Szükséges ehhez 4GB RAM és 4GB tárhely, de főleg az emulátorhoz nem árt a nagyobb memória. A teszteléshez nem kell fizikailag Android készülék sem, a számítógépen lehet tesztelni a programot egy virtuális telefonon.
A tanfolyamot 4 nagy részre osztottuk, amelyek egymástól jól elkülöníthetőek. Többségében a videók alig vagy egyáltalán nem függnek egymástól, csak lazán kapcsolódnak, így önmagukban is könnyedén megérthetők. Ennek a nagy előnye, hogy bármikor visszanézhető egy-egy elem, és nem szükséges hozzá a teljes projekt előismerete.
Az első 5 hétben az Android alapjaival fogunk megismerkedni. Itt megtanuljuk használni a hivatalos fejlesztőkörnyezetet, az Android Studio-t, és segítünk eligazodni az elsőre bonyolultnak tűnő fájlrendszerben. Mindezt úgy, hogy az abszolút kezdő programozók is egyszerűen követni tudják. Az 5. hét végére már el is tudunk készíteni egy egyszerű, de teljes értékű appot, gombokkal, szövegdobozokkal és képekkel.
Ezt követően belemegyünk a részletekbe és megismerkedünk a bonyolultabb vizuális elemekkel. Ezek közé tartoznak például a Layout típusok, a Widgetek, a görgethető oldalak és az oldalsó kinyitható menü is. Átbeszéljük, hogy ezeknek milyen tulajdonságait lehet beállítani, illetve hogy hogyan kell a programkódból kezelni őket.
A kurzus harmadik része az animációkról fog szólni. Ezek elengedhetetlen részei egy professzionális alkalmazásnak, ami segít, hogy egy app jól kezelhető legyen és kitűnjön a tömegből. Ezen a téren rengeteget fejlődött az Android, így sok újdonság is előkerül majd. A végére egy saját Flappy Bird alkalmazást is készítünk.
A tanfolyam utolsó szakaszában a működéshez sokszor elengedhetetlen adatbázisokkal fogunk megismerkedni, azon belül a FireBase rendszerével. Itt megnézzük, hogy hogyan tudunk egy egyszerű adatbázist létrehozni és biztonságosan használni. Végül természetesen az elkészült alkalmazást feltöltjük Google Playre is.
Üdv! Adorján Dániel vagyok, Android fejlesztő, villamosmérnök. Nemrég diplomáztam (MSc) az angliai University of Durham hallgatójaként. Jelenleg egy cambridge-i mérnöki tanácsadó cégnél dolgozom.
A munkámhoz is szorosan kapcsolódik a szoftverfejlesztés, de szabadidőmben is sokat foglalkozok programozással, mert kifejezetten élvezem. Ennek köszönhetően az Android mellett számos más programnyelvet is rutinosan használok már, mint például C/C++, C# vagy Python.
A legtöbb programnyelvet saját magamtól tanultam meg, de a kezdetekben mindig volt mellettem aki segített. Ezt a segítséget szeretném most megadni a kurzus folyamán.
Amikor 7 évvel ezelőtt elkezdtem az Android programozást, akkor még egyetlen opcióként Java-ban írtam az appokat. Azóta az Android világa rengeteget változott, fejlődött. A tanfolyam is ezekre a legújabb technológiákra fókuszál.